Emma Berglund

At the airport!

Publicerad 2014-08-08 19:10:59 i Dagbok/Vardag, Emma Berglund, Fotografier, Resor och äventyr,

Some pictures from Arlanda airport before we went to London!
 
Hejsan på er! Som sagt så är jag back in Sweden nu, har haft några riktigt grymma dagar i London med mycket shopping och trevligt sällskap. Var där med min mamma, lillasyster och mormor vilket var toppenroligt! Ni som har följt min blogg ett tag vet säkert att jag var där senast i augusti förra året och jag total gillar staden! Riktigt grym shopping och människorna är så trevliga, dock är det även vanligare med stölder i London. Vilket vi blev utsatta för sista dagen..
 
Vi satt och åt frukost på hotellet och mamma hade med sig sin väska som vanligt. Den hängde på ryggen av hennes stol (och utmed benet på henne) och Frida och jag kunde se den klart och tydligt då vi satt på andra sidan bordet. Efter att vi hade ätit ett tag går mamma för att hämta mer mat och såfort hon ställer sig upp ser jag att det inte hänger någon väska där, börjar titta runt bordet i lite panik och säger åt Frida att springa och säga till mamma. Som självklart får panik och skyndar sig till receptionen. Hon hade verkligen ALLT i sin väska, plånbok med alla kort (idhandlingar tex), pass, mobil, bilnyckel m.m. Som tur var fanns det väldigt hjälpsam personal på hotellet som gjorde precis allt dom kunde göra, polisen tog det även på stort allvar och tio minuter senare stog två poliser i hotellets reception för att hjälpa mamma, prata med oss och göra en anmälan. Under den tiden sprang jag runt med min mobil och spärrade alla simkort och kontokort och sånt. Sen fick vi skjuts av polisen till Svenska ambassaden som fixade ett expresspass så att vi kunde åka hem till Sverige igen. Dessutom hade vi pappa här hemma i Sverige som kollade med hans bror som är duktig på såna saker vad vi borde göra, så hjälp fick vi! Usch, vad jag hatar människor som håller på med dom här typen av brott. Eller ja, dom flesta brotten. Ni förtjänar det värsta. Men tack och lov fanns det som sagt bra människor på plats som hjälpte oss, tack för det! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-09 18:20:50

Usch vad hemskt :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela