Emma Berglund

Inte okej någonstans.

Publicerad 2014-04-29 12:19:27 i Bloggar och hemsidor, Dagbok/Vardag, Emma Berglund, Fotografier,

Igår hade jag och min klass mentorstid precis som vi har varje måndag, iallafall så hade min lärare valt ett ämne vi skulle diskutera under lektionen. Han hade valt nätmobbning. Det tog inte lång tid innan vi började associera till programmet som leds av Robert Aschberg nu "Trolljägarna". Då var det självklart några i klassen som enbart skulle klanka ner på programmet och tydligen fanns det inte en gnysta positivitet kring programmet enligt dom.
 
Det här irriterade jag mig enormt mycket på. För det första så måste nog "Trolljägarna" vara en av dom bästa programideérna Sverige har kommit med. Erkänn att ni också börjat tröttna på alla matprogram som går på tvn 24/7..? Min enda tanke som ploppar upp i huvudet när dom sitter och säger "...det där är så jälva töntigt. Det är klart som fan att man får hat på internet? Tål man det inte kan man alltid ta bort facebook eller vad det nu än handlar om.." är att det är just såna människor som fakiskt sysslar med näthat.
 
Näthat är enligt mig inte okej alls, oavsett omständigheter. Att klanka ner på en annan människa över internet, där du inte ens vågar stå för dina åsikter, hur fegt är inte det på en skala egentligen? Dessutom är jag ju bloggare själv och har även många kompisar i branschen också, det gör ju att jag faktiskt har en inblick i hur dom här "offentliga personerna" mår efter det hatet dom får. Med det här inlägget vill jag bara ge Aschberg och resten av teamet bakom programmet en stor eloge, vissa saker är faktiskt viktigt att visa på tv så att folk faktiskt inser vad det handlar om. 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela