Emma Berglund

Sjukskriven

Publicerad 2013-04-30 09:40:56 i Emma Berglund,

Nu äntligen lyckades blogg.se funka, har en... ganska så jobbig sak att berätta. Jobbigt för mig iallafall och jobbigt för dom av er som bryr sig. Jag var ju som sagt först i skolan igår, skrev nationella provet i Spanska. Tredje delen var det nu och kändes helt okej. Efter det åkte jag raka vägen ut till vårdcentralen för att prata med en läkare om min hals och så. Fick ta ett bomullsprov, ni vet ett sånt när man sticker ner en gigantisk topsliknande sak i halsen för att kolla om det var halsfluss. Sen fick jag gå vidare och ta snabbsänkan, då började mitt huvud snurra riktigt rejält. Jag var tvungen att springa in på toan och spydde upp precis allt som jag ätit under dagen, inget bra alls med tanke på att jag nästan inte kan äta när halsen är så igensvullen och värker. Efter det fick jag vänta lite innan jag kunde komma tillbaka in till läkaren, då snurrade det till i huvudet igen. Skyndade mig till toan och spydde ännu en gång och efter det var jag så nära på att svimma som man kan vara. Usch. Så efter att det här hade hänt kom vi fram till att jag inte var kapabel till att åka hem själv, så mina föräldrar fick helt enkelt skynda sig in för att hämta upp mig. Under sista samtalet med läkaren berättar hon att det antagligen är Körtelfeber, det finns ingen som helst medicinering emot det utan man får helt enkelt stå ut. Jag blev "sjukskriven" från skolan, alltså har intyg på att jag inte mår bra. Och nu får jag inte lämna huset på ett bra tag.

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela